Dołącz do klubu

Promocja polskiego sektora BPO i ITO w Niemczech

Udostępnij

Rynek niemieckojęzyczny (włączając takie kraje jak Niemcy, Austria i Szwajcaria) na chwilę obecną liczy sobie niemal 100 milionów mieszkańców i jest największym rynkiem w Europie.

Sytuacja na rynku usług w Niemczech (podobnie jak w Holandii) jest krytyczna w obszarze dostępności pracowników IT.

Obecnie wiele krajów rozpoczęło proces promocji swoich marek i firm na rynkach niemieckojęzycznych celem zaprezentowania możliwości świadczenia usług w modelu nearshoring/offshoring.

Organizacje ITO i BPO, stowarzyszenia branżowe oraz agencje gospodarcze i rządowe w Polsce udowadniają co roku, że Polska ma doskonałą infrastrukturę, know-how i zasoby ludzkie. Kolejnym logicznym krokiem jest wzmocnienie komunikacji oraz działania marketingowe na strategicznych zagranicznych rynkach, takich jak Niemcy.

Wielu potencjalnych klientów usług ITO i BPO w regionie DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria) nie posiada odpowiedniej wiedzy na temat potencjału outsourcingowego jakim dysponuje Polska, dostępności siły roboczej, specjalizacji w obsłudze zaawansowanych procesów biznesowych jak również nie są świadomi ilu spośród niemieckich przedsiębiorców już w tej chwili współpracuje z polskimi firmami outsourcingowymi. Ze względu na brak tej wiedzy wiele zleceń trafia do innych europejskich i azjatyckich krajów, w których usługi outsourcingowe również są dostępne.

Z marketingowego punktu widzenia, niemiecki rynek wymaga nieco innego podejścia niż np. rynki amerykański lub zachodnioeuropejski. Konieczne jest zbudowanie bazy wiedzy na temat potencjału ITO i BPO w Polsce oraz jego unikalnej wartości dodanej.

Przewodnik, który w tej chwili tworzymy, ma za zadanie zbudować zaufanie wśród niemieckojęzycznych przedsiębiorstw i organizacji biznesowych, które zaowocuje długoterminowymi relacjami outsourcingowymi z polskimi firmami oraz rozszerzeniem inwestycji niemieckich firm w Polsce.

Gotowa publikacja zostanie wysłana do grupy ponad 12.000 odbiorców oraz udostępniona ponad 100.000 czytelnikom wielu kanałów mediów społecznościowych. Zostanie wypromowana w prasie oraz internecie oraz będzie dostępna pod dedykowanym adresem internetowym. Autorem projektu jest Niemieckie Stowarzyszenie Outsourcingu (Deutsche Outsourcing Verband) we współpracy z Pro Progressio.

Więcej szczegółów znajduje się w załączonym dokumencie (wersja anglojęzyczna). Wszelkie kontakty i zapytania na temat publikacji należy kierować na adres office@outsourcing-verband.org

 

Wróć do listy newsów

Może Ciebie zainteresować

Edycja 2024 Talks&Drinks wystartowała w Katowicach

Spotkania Talks&Drinks w rozszerzonej formule „z przyjaciółmi” mają za zadanie tworzyć doskonałe warunki do networkingu biznesowego społeczności Klubu Pro Progressio oraz innych organizacji współpracujących z członkami Klubu.

Rozmowy o atrakcyjności biznesowej Kielc

5 marca w warszawskiej restauracji NINE’s odbyło się zorganizowane przez Pro Progressio śniadanie biznesowe, które zgromadziło przedstawicieli władz Miasta Kielce, agencji doradczych i firm consultingowych. Spotkanie poświęcone było omówieniu atrakcyjności biznesowej miasta i regionu Kielc, w tym ogromnego potencjału, jaki ośrodek ten oferuje m.in. w kontekście zasobów ludzkich i rozwoju rynku nieruchomości.

Zapraszamy do lektury najnowszego wydania FOCUS ON Business Polska (edycja marzec-kwiecień)

W bieżącym numerze przyglądamy się uważnie zagadnieniu cyberbezpieczeństwa i do rozmowy poświęconej m.in. konkretnym środkom i nawykom poprawiającym bezpieczeństwo w digitalowej sferze prywatnej i biznesowej zaprosiliśmy Damiana Wróblewskiego – eksperta w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa i założyciela firmy Security Masters.